duminică, 6 mai 2012

O promovare inedita

Astăzi a fost o duminică însorită, potrivită pentru sfârşitul de săptămână. Cum în weekend nu se face şcoală a trebuit să găsim o metodă inovativă de promovare a valorilor europene. Ne-am gândit la un loc liniştit în care să întâlnim mulţi oameni, şi dacă este posibil şi din diferite categorii sociale. Cum Motru este încă un oraş tânăr, nu am avut prea multe astfel de opţiuni. De aceea, am ajuns la concluzia că nu există un loc mai inedit decât Catedrala din localitate. Zis şi făcut!

La ora 8 fără un sfert eram deja acolo. Mai întâi am cerut acceptul preoţilor şi apoi ne-am instalat la intrarea Bisericii. O masă, pahare, suc, apă, multe markere, şi mai multe planşe de scris, pliante, afişe şi ... a da, multă bună dispoziţie... după ce am făcut inventarul ne-am apucat de treabă. Rezultatul a fost încântător!

Le-am prezentat oamenilor informaţii despre campania noastră şi despre valorile Uniunii Europe. Apoi, i-am invitat să ne scrie pe planşe opiniile lor despre aceste valori. 



După aproape 4 ore am adunat 12 planşe şi 47 de păreri. Ceea ce ne-a surprins nu a fost doar numărul mare de oameni care s-au implicat în activitatea noastră, dar şi discuţiile avute cu aceştia. Am întâlnit tot felul de oameni de la care am avut multe de învăţat şi despre care v-am putea povesti ore în şir. 

Tineri entuziaşti, profesori, elevi, oameni de toate vârstele ... 

Ne-am bucurat când o parte dintre oameni au început să ne spună cum văd ei aceste valori şi ne-au transmis ideea că cel mai important este ca acestea să fie respectate de fiecare dintre noi. Să credem  în ele şi să facă parte din conştiinţa noastră. 

                         




O parte dintre cei mai bătrâni s-au bucurat să vadă că tinerii se implică în astfel de activităţi  şi ne-au spus că nu au mai întâlnit proiecte în care elevi de liceu să interacţioneze cu ei. Ne-am bucurat mult şi ne-am propus ca în viitor să desfăşurăm un astfel de proiect prin intermediul Consiliului Şcolar al Elevilor. Acesta ar fi cu atât mai potrivit având în vedere că  2012 este Anul european al îmbătrânirii active şi al solidarităţii între generaţii.

Am întâlnit şi oameni necăjiţi şi afectaţi de criza financiară care ne-au vorbit despre faptul că nu au loc de muncă sau că nu îşi primesc salariile. Cu toate acestea, ei au fost receptivi şi au înţeles mesajul nostru. 

În concluzie, a fost o activitate din care am avut foarte multe lucruri de învăţat şi de care le vom povesti cu drag colegilor noştri. Le mulţumim tuturor oamenilor care s-au implicat. Vă învităm să urmăriţi un filmuleţ cu mai multe imagini de azi:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu